Za Vám způsobené problémy se sice omlouváme, ale jste nám víceméně ukradení! Vaše Česká pošta
Uplynul měsíc od odeslání stížnosti ombudsmanovi na jednání zaměstnanců České pošty pobočky Pošta Praha 519 (Janského 2254/45 – Stodůlky) a zveřejnění článku „Jak mi Česká pošta v otevírací době zavřela přepážku před nosem se slovy, ať prý přijdu za hodinu” autorem Jiřím Duffkem. Zde je odpověď.
Starší související články# Seznam všech souvisejících článků na téma Česká pošta ZDE. |
---|
Reakce vedení České pošty
Dobrý den, vítejte v naší… (číšník za pohledu na hodinky nedoříkává větu, otáčí se a odchází). Pane provozní, rád bych si objednal, kam šel ten číšník? Je dvanáct hodin, číšník má pauzu na oběd. No to je pěkné a obslouží mě nějaký jiný? Jiného nemáme, ale jestli chcete, tak přijďte za hodinu, to už tu bude a Vy si budete moci objednat. Počkejte, tomu nerozumím… No číšník má pauzu na oběd, přijďte za hodinu! Ale vždyť je dvanáct hodin. Máte přeci otevřeno a vaříte, nebo ne? Na dveřích je napsáno PO-PÁ 10:00-22:00, nikde jsem nečetl nic o polední přestávce. Ano, máme otevřeno, vaříme, ale nevydáváme. Můžeme Vám donést pouze pití, nabídnout stírací los, SIM kartu, báječné násady od smetáků či tři zlaté vlasy děda Vševěda s věnováním, ale jídlo teď nedostanete. Přijďte potom! Potom musím být opět v práci, pauzu na oběd mám teď! No ale číšník tu teď není, byl tu od rána, přijďte za hodinu!
Pane řediteli, v restauraci Na poště mě v její otevírací době odmítli obsloužit. Připadá Vám to normální a budete nějak řešit? Situace nás, milý pane, velmi mrzí a omlouváme se Vám. Nicméně vlezte mi na záda!
Tak nějak by se dala shrnout odpověď vedení České pošty Jiřímu Duffkovi, kterého v otevírací době na pobočce Pošta Praha 519 neobsloužili. Však si to přečtěte sami:
Vážený pane Duffku,
odpovídáme na Vaši stížnost uplatněnou prostřednictvím elektronické schránky kanceláře ombudsmana České pošty, s. p., ve věci nespokojenosti s jednáním pracovníků pošty Praha 519, Janského 2254/45, 150 19 Praha 5 a neposkytnutí poskytnutí služby Czech POINT (dále jen CzP) – výpis z katastru nemovitostí dne 15. 6. 2018.
Na úvod naší odpovědi, přijměte prosím omluvu, jménem České pošty, s. p., i vedení pošty Praha 519 za neposkytnutí uvedené služby.
Sdělujeme Vám, že Vaši stížnost vyhodnocujeme jako oprávněnou, neboť každá pošta, která poskytuje služby CzP, musí tyto služby v případě funkčnosti systému poskytovat v požadované kvalitě po celou dobu hodin pro veřejnost a povinností vedoucího pošty je zajistit přítomnost kvalifikovaného pracovníka. Zároveň však uvádíme, že měsíci červnu disponovala pošta Praha 519 pouze jedním zaměstnancem, který absolvoval veškerá odborná školení potřebná k poskytování těchto služeb, a který byl oprávněn tyto služby poskytovat. Tento pracovník, který je zároveň zástupcem vedoucí pošty, měl uvedeného dne celodenní směnu. Vedoucí pošty byla na školení právě CzP. Pošta Praha 519 disponuje celkem 3 přepážkami, přičemž počet otevřených přepážek je vždy závislý na aktuální personální situaci. Vedoucí pošty se snaží zajistit provoz vždy nejméně dvou přepážek, a tak tomu bylo i dne 15. 6. 2018. Dále uvádíme, že v poledních hodinách, tedy v době Vaší návštěvy pošty, dochází ke střídání směn, a v případě celodenní směny i k čerpání přestávky na jídlo a oddech.
Vážený pane Duffku, věříme, že jsme Vám poskytli dostatečnou odpověď k Vaší stížnosti. V současné době disponuje pošta Praha 519 již třemi pracovníky oprávněnými poskytovat služby CzP a věříme tedy, že se tato situace již nebude opakovat. Vzniklé situace je nám líto a za neposkytnutí služby se Vám ještě jednou velmi omlouváme.
Předáváme Vám tuto zprávu s ujištěním, že Česká pošta, s. p., má zájem na tom, aby byli její zákazníci s poskytovanými službami spokojeni. Děkujeme Vám za Vaše upozornění a sdělujeme Vám, že veškeré připomínky našich klientů vítáme, neboť nám naše služby napomáhají zkvalitňovat.S pozdravem
Za správnost: Jana TupáIng. Libor Kopřiva, v. r.
ved. odd. podpora PS PH
Co z toho vyplývá?
V podstatě ono srovnání výše. Česká pošta se omlouvá, nicméně konstatuje, že službu neposkytla. A co dál? Vlastně vůbec nic. Důležité je však napsat alespoň něco, byť cokoliv. Například právě to, že Česká pošta jako něco musí, že jí na něčem záleží, že mají kvalifikované a odborné pracovníky, mívají otevřené i tři přepážky (tedy někdy, možná) apod. Klasické výmluvné řečičky, aby takzvaně řeč nestála a odpověď byla alespoň tak nějak na jednu A4. Faktem ale je, že slova nejsou činy. Že Česká pošta neplní své (slibované) povinnosti a nedá se jí v ničem věřit.
Použité zdrojeDokument: Odpověď na stížnost – nespokojenost s jednáním pracovníků pošty Praha 519 |
---|
Tento článek je staršího data, nejen z důvodu ochrany před přílišným internetovým spamem byla zdejší diskuse k němu již uzavřena. To Vám však nebrání v zahájení diskuze nové, popř. v navázání na místní komentáře prostřednictvím našeho fóra ZDE, kde se Vám též můžeme věnovat.
No tak bych běžel na Czechpoint jinam třeba na obecní úřad, tam by Vás v době obědů jistě velmi rádi obsloužili. 🙂 O co Vám pořád jde ? Sám by jste v práci na jednom a tom samém místě dvanáct hodin v kuse nevydržel a jak čtu ty vaše články, byl by jste první kdo by řval že je čas na přestávku.
Pane Harry, patrně si nerozumíme. Tento server je pro dospělé, uvědomělé lidi. Pokud budete mít jakýkoli konstruktivní dotaz, rádi Vám na něj odpovíme.
Říkal jsem si, k jakému článku o České poště napíši svoji dnešní zkušenost, neboť se mi do psaní článku samostatného dnes zrovna 2x nechce, a nakonec si zvolil článek tento.
Jdu si tak dnes po poledni na naší pobočku České pošty odeslat malý balíček a na koho nenarazím. Na pana „zástupce” pobočky Pošta Praha 519 vařícího se za přepážkou (více o něm ZDE).
Po příchodu k okénku mu podávám malý balíček, jenž si přeji doporučeně odeslat. Pán při jeho přeměřování konstatuje, že balík sice nemá požadované minimální rozměry, ale protože je strašné horko a jak jemu, tak určitě ani mně se nechce balík přebalovat (má pravdu), tak jej přes to odešle. Fajn, oba si to dost ulehčíme, říkám si, tak proč ne. Nicméně pán pokračuje s komentáři, že je za přepážkou od rána do večera a že se těší, až za dva měsíce přejde k donáškám balíků, které bude prý pečlivě a svědomitě, na rozdíl od ostatních, doručovat, neboť ví, jak to běžně nefunguje (netuším, proč mají zaměstnanci této pobočky nutkání své problémy všem poslední dobou veřejně ventilovat). Přirozeně tedy reaguji ve smyslu, že tomu ani sám nevěří, že ačkoli to může myslet možná dobře, vedení České pošty mu to neumožní. Při té příležitosti se pána táži, jak to mají nyní s pauzami na oběd, přičemž zmiňuji souseda Jířího Duffka, kterému před nosem nedávno zavřel v pracovní době okénko.
Pán zcela otočil, neboť si uvědomil, kdo jsem a samozřejmě jej nenapadlo nic jiného, než že se vše pokusí „napravit”. V tu chvíli mi začal tvrdit cosi o tom, že by si měl pan Duffek nejprve zamést před vlastním prahem, že jej vídává venčit svého psíka, po kterém nesbírá hovínka, což si s ním, až ho potká, prý osobně vyřídí. No nepochopil jsem, co já mám s výkaly psa souseda Jiřího Duffka společného, každopádně v tu chvíli mi bylo nade vše jasné, že balíček s nedostatečnými rozměry odeslán nebude a že si jej půjdu hezky pěkně přebalit. A samozřejmě. Mám si prý balíček přebalit, aby vše bylo podle pravidel a především prý pokud si toto jeho počínání nahrávám, tak že mám před umístěním na internet vymazat jeho jméno (to bych za těchto okolností rozhodně neudělal). Pán „zástupce” vedoucího si vůbec neuvědomil, že kdybych si jej skutečně nahrával a na internet záznam umístil, mohl by mít další problém, neboť se přeci původně chystal balíček odeslat s nepovolenými rozměry, což by samozřejmě bylo slyšet.
Inu tak jsem šel domu si zásilku přebalit. Celou jsem ji umístil do obálky na cenné psaní s tím, že jej tedy odešlu jako cenné psaní. Záměrně jsem šel na tutéž přepážku za stejným pánem, který (zrovna) mně ještě vtipně nabídl odeslání zásilky jako Balík do ruky s cenou 128 Kč. Pochopitelně jsem neopomněl poznamenat, že oba dobře víme, že balík s největší pravděpodobností nebude ani doručován, natož pak doručován přímo do ruky adresátovi. Požadoval jsem tedy zásilku odeslat pěkně jako cenné psaní, což mě vyšlo, včetně pojistky 3000 Kč, na 61 Kč (poštovné) + asi 10 Kč (obálka), celkem tedy 71 Kč. Z pokusu o „nápravu” situace pana „zástupce” vedoucího, který mi ještě v průběhu sdělil, že funkce „zástupce” vedoucího formálně neexistuje, jsem nakonec zaplatil České poště za odeslání zásilky o nějakou tu desetikačku méně. Bývalo by mě prvotní odeslání jako Doporučený balíček vyšlo odhadem na 79 Kč (poštovné) + pojištění na 3000 Kč já nevím ani na kolik. Ale kdo chce kam… A mně bude někdo vykládat, jací ti zaměstnanci za přepážkou jsou chudáci, co za nic nemohou…
Tento komentář zakončím ještě sdělením, že dnes odpoledne skutečně přijel a zazvonil dopravce České pošty, aby mi předal do ruky balík odeslaný včera z Vysočiny jako Balík do ruky. Nebudu ani řešit neprůkazné podepisování se do čtečky při přebírání, tak to dnes dělají snad všichni dopravci (někteří dokonce nechtějí ani ten podpis). Jedná se o náhodu, anebo z toho vyplývá, že když něco skutečně chceme a jdeme za tím, tak věci mohou přeci jen fungovat? Ať je to jakkoli, nutno každopádně zopakovat, že nadávání někde u televize, na Facebooku nebo piva prostě nefunguje. Je třeba jít příkladem a konat odspoda. Teď mě tu Česká pošta dobře zná a měla by se postarat, aby mi služby poskytovata tak, jak má. A Vy, čtenáři, byste se měli postarat, aby tak činila i ve Vašem případě. A zdaleka ne jen Česká pošta.