Pokud potřebujete odborně poradit, hlavně se na nic neptejte prodejce. Ti totiž nezaměstnávají „prodavače”, nýbrž „podavače”. To proto, že prodavače, od nějž se očekává nějaký obchodní a zkušenostní skill, je nutno zaplatit. No a protože to se nikomu moc nechce, některé obchody to řeší autorizovanými rádci. To jsou lidé, kteří rádi diskutují a ještě raději diskutují pod záštitou nějaké pseudoautority, kde se domnívají, že to něco znamená. Na CZC.cz se jím říká „ověření GEEKové”.
Dnes si představíme, jak může probíhat taková diskuze s „ověřenými GEEKy”, profesionálními rádci, na webu prý druhého největšího prodejce elektronicky CZC.cz. Že „GEEK nemusí mít vysoké odborné znalosti, stačí nadšení pro věc,” je, zdá se, mnohde evidentní. No nechť posoudí si každý sám.
Komunikace s autorizovanými odborníky CZC.cz
Po nějaké době jsem zase udělal chybu, nechal si něco „odborně” poradit. Přitom výše uvedené dlouhá léta dobře vím. Pořád ale mám tendence tak nějak zapomínat a dávat lidstvu naději. A pokaždé na to doplatím. O co jde, je obsahem mé konverzace s CZC.cz ověřenými profesionály [záloha starší, záloha novější].
Raziel-CZ (Martin Mojmír):
Zdravím. Potřebuji postavit PC do skříně CoolerMaster MasterBox NR200P, čili velmi malé. Tento chladič se do ní vejde, ale zajímá mě, zda půjde k CPU Intel Core i5-13600KF. Nevidím tam nikde uvedený sc. 1700, často se to neuvádí, ale bývá součástí. Jak je to s tímto chladičem? Případně doporučíte jiný s obdobnými rozměry, aby se mi vešel do uvedené miniskříně a byl kompatibilní s CPU? Předem díky.
Ověřený GEEK Killing joke:
Dobrý den, nejvhodnější je koupit AiO vodní chlazení. Noctua zašle kit pro socket 1700 zdarma (pokud není v balení). Jinak se vejde toto:
https://www.czc.cz/silentiumpc-fera-5/315340/produkt
Raziel-CZ (Martin Mojmír):
@Killing joke: Do této skříně se mi nevejde vodní chlazení a vodní chlazení už nechci.
Díky za info na téma vzduchu.
Ověřený GEEK Killing joke:
@Raziel-CZ: Proč by se nevešlo? Počítač by byl tišší a chladnější.
https://pctuning.cz/article/test-mini-itx-skrine-cooler-master-masterbox-nr200p-color?chapter=7#article-header
Raziel-CZ (Martin Mojmír):
@Killing joke: Hezký den. Tak toto https://www.czc.cz/silentiumpc-fera-5/315340/produkt jsem koupil a do CoolerMaster MasterBox NR200P se to, pokud tam chci mít i boční větráky, nevejde. S Noctuou ano. Toto mi tedy moc nepomohlo.
Ověřený GEEK Killing joke:
@Raziel-CZ: Ideální je to vodní chlazení, ale když vzduch, tak to chce co největší plochu pasivu. Možná zkusit jestli nepomohou menší ventilátory:
https://www.czc.cz/arctic-p12-slim-pwm-pst-120mm/310735/produkt
Raziel-CZ (Martin Mojmír):
@Killing joke: S vodním chlazením mám opakovaně špatné zkušenosti.
Ten pasiv je obrovský, ne ventilátor. A hlavně já se přišel zeptat na radu, ne něco zkoušet. Čekal jsem odbornou pomoc. Spletl jsem se. Tak moc děkuji za Vaše „rady“… Hezké dny.
Ověřený GEEK Killing joke:
@Raziel-CZ: Jaké konkrétně špatné zkušenosti? Záruka bývá třeba i 6 let a obecně špatné zkušenosti nejsou. Ale když to tak nechcete, tak je to na vás.
Skříň bohužel nemám a nikdo kdo ji má se zde neozval.
Psal jste, že překáží ventilátory ve skříni. Pokud je to o méně než 10 mm, tak pomůže koupit menší ventilátory, které jsem poslal.
Jakmile skládáte relativně výkonnou sestavu do pidi skříně, tak je to bohužel vždy o zkoušení.
Vybral jste i5-13600KF kde je holt potřeba pořádné chlazení.
Tento chladič je jen o 2 mm užší a určitě se vejde.
https://www.czc.cz/noctua-nh-d12l-lga-1700/344904/produkt
https://pcpartpicker.com/b/7mdmP6
Raziel-CZ (Martin Mojmír):
@Killing joke: Špatné zkušenosti v tom, že mi chladily vodníci hůře než vzduch a byly dražší.
Pokud něco nevím, neumím, nerozumím, tak neradím, za každou cenu se nezviditelňuji.
Psal jsem o bočních ventilátorech, co jsou ke skříni, které tam nejde dát vůbec, neboť místo zabírá pasiv od CPU. Kromě toho budu to muset vrátit, neboť CPU při vytížení 100 % (typicky při renderování videí) přesahuje 100 stupňů. Takový těžký sh*t jsem fakt nečekal. Až to budu vracet, odkáži zaměstnance CZC sem na Vaše rady, aby viděli, proč to reklamuji. Nakoupil jsem na IČO, snad se k tomu postaví férově, když tu nechají za sebe radit takové diletanty.
Pokud budu chtít něco zkoušet, tak se nebudu ptát na rady odborníků. Vy evidentně odborník nejste. Nechápu rank Ověřený GEEK. Jsem fakt těžce zklamán.
Nezlobte se, ale už Vám vážně nemám co říct.
Ověřený GEEK Killing joke:
@Raziel-CZ: To mě mrzí. Z desetitisíců lidí za cca 15 let jste první.
Ověřený GEEK Natar:
@Raziel-CZ: Jaké „boční ventilátory“? Co přesně je „pasiv od CPU“? Jak vás vůbec napadlo, že i5-13600KF uchladíte chladičem jako je Noctua NH-U9S, navíc v tak miniaturní skříni? Noctua NH-D12L do skříně dát evidentně lze a Fera 5 se nevejde? Pokud vám vodníci chladili hůř než vzducháče, tak jste musel pořizovat nějaký odpad, o kterém jste si patrně nic předem nezjistil, jinak byste ho nepořídil. Nechtělo by to spíš prostudovat si vše potřebné před tím, než začnete experimentovat, než si pak vylévat frustraci na někom, kdo se vám snaží poradit a poradil vám především zřejmé smysluplné řešení první volby, a to AiO?
Raziel-CZ (Martin Mojmír):
@Natar: Také potvrzujete, že nevíte, o jaké PC skříni je řeč? Ani jste se na ni v souvislostech nepodíval? SilentiumPC Fera 5 pro ni zkrátka není vhodný. Ani pro daný CPU.
Jak mě to napadlo? Protože proboha tu skříň už jednu dva roky mám a v ní 5950X od AMD přesně s mnou uváděnou Noctuou, která mi to uchladí při 100% renderovací zátěži na luxusních 77’C? Nebo dále protože třeba i5-13600KF je oproti ostatním Intelům téhle kategorie wattážový „chcípáček“, koupil jsem právě proto ten, tak by ho snad mohl ten tak kolegou vychvalovaný SilentiumPC Fera 5 s přehledem uchladit? Nebo protože je uvedeno „Max. TDP (Thermal Design Power) [W]: 180“ a i5-13600KF má Max. TDP 181W? Tak hlavně že je mi to psáno po bitvě, po které je každý Pavel… O experimentech a zkoušení tu psal kolega Killing vtip, já tu hledal na radu odborníka, abych experimentovat právě nemusel a šel na jistotu. Místo toho jsem našel akorát experimentujícího „Ověřeného GEEKA“…
To, co nazýváte odpady, jsou např. NZXT Kraken X63, NZXT Kraken X53 a NZXT Kraken Z73 ve velkých skříních. A máte pravdu, chladí to mizerně – mnohem hůř než vzduchové Noctuy. Tady se shodneme. Prý Noctua předražená kvůli značce… Prd. Evidentně je to Zepter mezi hrnci. Drahá, ale je to jistota. Tak se ptám, zda Noctua NH-U9S chromax.black umí už i sc. 1700 a zda je pro 13600KF oK. GEEKů už snad raději ne. Prostě jsem zadal požadavek na vzduch; asi mám důvod, proč vodu nechci. Nejsem sám, kdo má tuhle zkušenost.
Víte, co si myslím? Že mě už jen záměrně trollíte. Pokud CZC nevadí, že díky jejich GEEKům jim tam lidi chodí věci vracet, pak je to jejich věc. Už mi prosím hlavně nic neraďte. Já si vezmu kameru, natočím pro CZC do reklamace důkazy, ukáži jim zdejší rady, jak vypadají složené v počítači, a pokusím chladič vyměnit. Snad budu moci napsat špatné hodnocení jen na produkt a snad nebudu muset psát na svůj web článek, protože se mi fakt kvůli takové blbosti nechce. CZC věřím, že je oproti dřívějším dobám už někde jinde.
Za mě je to k tématu tady vše, napište si kromě za mě poslední slovo.
Ověřený GEEK Natar:
@Raziel-CZ: Tak to jste mě špatně pochopil (i když nechápu, jak je to možné), protože jsem nenapsal nic, co by vás mělo vést k přesvědčení, že se ohledně účinnosti AiO shodneme. Jste patrně jediný na světě, komu Kraken chladí „mnohem hůř“, než jakákoliv Noctua. Všem ostatním chladí lépe, takže bych se zamyslel nad tím, kde je chyba mezi „klávesnicí a židlí“. Taky je mi záhodnou, proč jste opakovaně pořizoval všechny ty AiO, když máte tak špatné zkušenosti. A pokud je i5-13600KF, který si klidně vezme 140 W a je známý tím, že je poměrně špatně uchladitelný, „wattážový chcípáček“, tak se obávám, že si vytváříte vlastní realitu. Vážně chcete vycházet ze zkušenosti s jakýmkoliv jiným procesorem? Co vás vede k přesvědčení, že pro jiný procesor jiné generace a navíc od jiného výrobce je to jakkoliv relevantní? Skříň má předinstalované ventilátory nahoře, nikoliv na boku. Co zde popisujete jako „pasiv od CPU“ skutečně netuším. Nikde zde nevidím, že by kolega jakkoliv vychvaloval Feru 5, nicméně je to o dost výkonnější chladič, než Noctua NH-U9S. Nebudu hodnotit „výkon“ kolegy (to mi ani nepřísluší), ale dost těžko se radí někomu, kdo si vytváří vlastní pojmy a vlastní realitu věci a navíc evidentně čte něco, co nikdo nenapsal a ve výsledku je zbytečně agresivní.
Raziel-CZ (Martin Mojmír):
@Natar: Již jsem si zjistil, jak fungují diskuze s GEEKy / markeťáky na CZC. S omluvou za oboustrannou ztrátu času si uděláme už jen závěrečné FAQ shrnutí / školení. Buď tomu porozumíte a pochopíme se, nebo se nedá nic dělat.
—
Co je pasiv, resp. co je za pasiv považováno v souvisejícím IT slangu?
– Pasiv je žebrování chladiče. Komponenta, kam se odvádí a kumuluje teplo od CPU. Rovněž viz video níže.
Co je aktiv, resp. co je za aktiv považováno v souvisejícím IT slangu?
– Aktiv je větrák / ventilátor na chladiči, který odvádí / odfoukává teplo z pasivu. Rovněž viz video níže.
Co je zadání?
– Zadání je specifikovaný požadavek / dotaz tazatele.
Jak se reaguje na zadání?
– Nepíše se o vyloučených / odmítnutých záležitostech / komponentech v zadání tazatele. Reaguje se výhradně na zadání / konkrétní témata (žádný off-topic).
Jak vypadají boční větráky u CoolerMaster MasterBox NR200P?
– Takto. Za nimi Noctua NH-U9S chromax.black.
@Killing joke napsal: „Psal jste, že překáží ventilátory ve skříni.“
– Ne, nic takového jsem nepsal. Při komunikaci s uživateli si ověřujte, co dotyčný skutečně napsal.
Killing joke napsal: „To mě mrzí. Z desetitisíců lidí za cca 15 let jste první.“
– Rozhodně jste neporadil desetitisícům lidí, to ani za 15 let, a zároveň ne v kontextu. Nehledě na to, že opět jde o off-topic.
@Killing joke napsal: Vybral jste i5-13600KF kde je holt potřeba pořádné chlazení. Tento chladič je jen o 2 mm užší a určitě se vejde. https://www.czc.cz/noctua-nh-d12l-lga-1700/344904/produkt
– To je možné, že se vejde, ačkoli po zkušenostech a dle toho, co vidím, jak radíte, o tom pochybuji, je ale určitě pro chlazení v této skříni obdobně nevhodný, jako je nevhodný doporučovaný Fera 5.
Killing joke napsal: „Jakmile skládáte relativně výkonnou sestavu do pidi skříně, tak je to bohužel vždy o zkoušení.“
– Pokud se táží na fakta / radu, logicky nechci nic zkoušet, hledám odbornou radu. Mimochodem tato reakce je absolutní off-topic, který ověřený uživatel by používat neměl.
Reakce na Natar z 03.02.2023, 23:53
– Viz video níže.
– Dále jak mě napadlo uchlazení? Logicky. Dávám na rady a principy zdejších GEEKů, pak neočekávám od Intelu, že se za ty roky tak „zkazí“ vykašláním se na optimalizace a půjde na úkor vysokých teplot a obecně neefektivity. A v neposlední řadě zejména neočekávám, že když Intel ve stejné řadě vydává ještě mnohem větší topítka, než je i5-13600kf, neuchladí kvalitní vzduch „nižší“ nížewattážový CPU.
– Co se týče Vašich slov o odpadu, uvedl jsem onen „odpad“ v podobě konkrétních vodníků, které prostě chladily hůře než vzduchové Noctuy. De-facto jste je tak odpadem nazval Vy sám. Můj souhlas s Vaším tímto tvrzením už byl na bází souvisejícího slovního obratu – „sarkasmu“.
– Dále píšete nesmysl o experimentování – do experimentů jsem rozhodně nešel. Před lety před přechodem na mé oblíbené AMD, kde vše mimochodem intuitivně normálně funguje, jsem se „musel“ vrátit k Intelu, neboť jsem nesehnal pro AMD MiniITX vhodnou desku pro moji miniskříň. Tak jsem si řekl, že zkusím zase Intel, ale neočekával, že Intel půjde za několik málo let tak těžce kvalitativně do kopru. Před uvedením prvních Ryzenů byl Intel jakási klasika, jistota, konvence. Dnes je to, co tak sleduji, spíše zoufalec. Tolik k odpovědi. Kromě toho jsem se obrátil na zdejší „odborníky“, kteří ale místo rad evidentně píší často mimo téma, anebo i úplné, o empatii ochuzené nesmysly.
– A AiO? Opět off-topic. To jsme si několikrát vysvětlili, což neberete na vědomí.
Takže jediní, kdo tu evidentně experimentuje a „háda“, jste vy, „GEEKové“.
Reakce na Natar z poslední odpovědi před 12 hodinami:
– Ad. „Jediný na světě“ = trollení s úmyslem zesměšnit.
– Ad. „Všem ostatním chladí lépe, takže bych se zamyslel nad tím, kde je chyba mezi klávesnicí a židlí. = trollení s úmyslem zesměšnit.
„Ad. pořizování AiO“ = pracoval jsem s hardware průběžně, ačkoli ne pravidelně, roky (teď za posledních 5 let už spíše sporadicky), nepíši jen ze zkušenosti z vlastních několika PC. Ty AiO měli různí lidé v různých jejich PC, nejen já. Kromě toho jde o různé modely, nikoli pouze opakovaně jeden. Mimochodem pokračujete s off-topic = trollení s úmyslem zesměšnit.
– Ad. „Wattážový chcípáček“ = dobře, viz porovnání s CPU ve stejné kategorii, resp. 13kové řadě, např. konkrétně Intel Core i9-13900K (253W wtf???), Intel Core i7-13700F (219W wtf???), Intel Core i7-13700K (253W wtf???) atd. Tyhle katastrofy fakt netuším, jak byste a čím chtěli chladit. Předpokládám, že stejně nepochopíte, o čem píši, ale zkusil jsem jsem to…
Ad. „Vycházení ze zkušeností“ = ne s jakýmkoli jiným, ale s adekvátní konkurencí, anebo stejné řady. Ano, chci. Vážně Vy nechcete? Ne, nechci to vědět…
Ad. „Relevance“ = na to snad ani nemám co odpovědět. Jde tady o princip a základy jisté logiky, logického uvažování. To ale vyžaduje studium a pochopení principů kritického myšlení a vědecké metody, viz definice. To je pro Vás už vysoká škola. Ale zkuste to, možná to z Vás pak udělá skutečné GEEKy… Možná.
Ad. „Pasiv“ = viz video níže.
Ad. „vychvalování“ = viz jiná vlákna u jiných produktů (srovnávání s konkrétní Noctuou např.). Než přistoupím k dotazu, procházím si i jiná vlákna, čili dělám to, co je obecně doporučované. Možná si s kolegou jen nepamatujete, co jste jinde opakovaně napsali a doporučovali. A v jakých kontextech.
Ad. „Noctua NH-U9S“ = za 1. off-topic – řeším zde Noctua NH-U9S chromax.black, za 2. off-topic – opakuji, že tato je rovněž v mé situaci nepoužitelná a za 3. vážně mi doporučíte oproti Fera 5 Noctua NH-U9S? Ne, prosím, neodpovídejte mi na to, nechci to vědět.
Ad. „vlastní pojmy a realita“ = že něco neznáte, neznamená, že to jako pojem neexistuje. Jsem patrně jen o dost starší než vy, ačkoli věk samozřejmě neznamená, že chytřejší, znalejší nebo moudřejší. Ale pojem „pasiv“ se skutečně používá, anebo přinejmenším dříve hojně používal. Viz video níže.
Ad. „Agresivita“ = zatímco někteří používají vědeckou metodu, jiní si hoví v ezoterice. Je to módní trend současnosti, rozumím a chápu, vyhovuje vám to tak. Nicméně v rámci relevance věcí nefunguje, ba naopak spíše debilizuje (není nadávka, nýbrž pojem, viz František Koukolík, sociální psychologie a neurověda). Doporučím zaměřit se spíše na kritické myšlení a vědeckou metodu. Souvislost? Nejsem agresivní ani rozčílený, pouze si nedovedu vysvětlit Vaše myšlení a jednání. No prostě to nechápu. Není to agresivita, nýbrž sebevědomí. Můžete tomu říkat arogance, tak tomu lidé Vašeho typu běžně říkají.
Nyní už onen pro vás videokurz k danému tématu:
Tím to už fakt uzavřu, protože tady to je hotový cirkus a ne seriózní poradna. Mimochodem zálohu zdejší diskuze již mám, po případném vymazání bude umístěna jako reklama na jeden z mých zpravodajských blogů, kde tomu přidám ještě na SEO.
P.S.: Teploty a spotřebu té Intel katastrofy jsem vyřešil undervoltem CPU nebo-li nastavením limitu wattáže, kdybyste neznali ten pojem. Peče to sice pořád na 90 stupňů, ale to už zkusím pořešit s CZC, zda mi ten mizerný chladič vezmou zpět s výměnou za jiný, nebo ne.
Hezké dny a děkuji za diskuzi.
|
Tímto jsem diskuzi považoval za uzavřenou do doby, než mí GEEK odepsal další pro mě rozumově opravdu nepochopitelný text, jenž mimochodem po publikaci několikrát upravil, viz výše obě verze v hranaté závorce. Na něco takového mi tedy už vážně nepřipadá relevantní na webu CZC.cz reagovat.
Na poslední text Czech Computer ověřeného GEEKa si odpovíme hned níže tady a než jim reakci ve formě odkazu na tento článek do diskuze vložím, zeptám se ještě přímo CZC.cz, zda jim dané texty jejich GEEKů připadají v pořádku, relevantní a adekvátní, a to zároveň v souladu s jejich pravidly diskuze.
Ověřený GEEK Killing joke:
@Raziel-CZ: Pokud čtyřmi ventilátory ženete vzduch dovnitř a žádným ven, tak je chyba právě tady.
Ten člověk nerozumí psanému textu a nechápe vyřčené slovo ve videu, kde jsem jasně popsal, jakým způsobem se řeší „airflow” v malých PC skříních?
Vzduch se stropem vyfukuje ven, nikoliv dovnitř.
Vzduch se vyfukuje tudy, kudy si nastavíme směr toku vzduchu ventilátorů, podle lopatek. Ve videu jsem jasně prezentoval, že mám ventilátory nastavené tak, aby hnaly vzduch dovnitř PC skříně. A to v případě obou PC skříní a v nich nastaveném chlazení.
Pasiv se zahřívá, tak jak může skrz něj hnaný vzduch ochlazovat grafickou kartu? Tu samozřejmě otepluje.
Pokud je hnaný vzduch teplejší, než je teplota grafické karty, tak grafickou kartu otepluje. Pokud je hnaný vzduch studenější, než je teplota grafické karty, tak grafickou kartu ochlazuje. Mimochodem za 1. pasiv Fera 5 se nezahřívá ani při 100% vytížení Intel i5-13600KF, protože proč? Protože stojí za hovno, viz recenze na internetu. A za 2. cože? On vážně napsal pasiv, když ještě před chvílí nevěděl, co to je a já mu to musel ve videu vysvětlovat?
Konkrétně to u mě v prvním PC s výborným AMD Ryzen 5950X funguje tak, že pokud renderuji video, čímž většinou zatěžuji procesor na 100 %, odpadní trošku vyšší teplo mi proudí od pasivu špičkového vzduchového chladiče Noctua NH-U9S chromax.black podpořeného vrchním Noctua větrákem a bočním Fractal větrákem na grafickou kartu, kterou ale nijak významně neotepluje, neboť v tu chvíli žádnou PC hru nehraji, tudíž to na grafiku nemá téměř vliv – grafika je mnohem studenější než při hraní PC hry. Pokud hraji PC hru, a to jakkoli náročnou, procesor se ke 100 procentům zpravidla ani nepřiblíží, odpadní teplo je velmi nízké, vzduch od procesoru vlažný (studenější než teplota grafické karty), tudíž to má na grafiku jen pozitivní vliv – ochlazuje jí to. Toto mám důkladně změřené.
Tady bych panu „oveřenému GEEKovi” rozhodně doporučil návrat do základní školy na hodiny fyziky.
Pokud vám procesor vystřelí na 100 °C, tak na 99 % není chyba v chladiči, ale v nesprávné montáži, příliš vysoké okolní teplotě, příliš vysokém napětí atd. Nezapomenul jste ze základny chladiče sundat ochrannou fólii nebo aplikovat teplovodivou pastu?
Zde, pokud se vrátíme k diskuzi s ověřeným CZC.cz GEEKem, můžeme vidět, jak si tento znovu protiřečí. Na jednu stranu tvrdí a je zároveň i obecně známo, že daný vzduchový chladič je pro chlazení Intel® Core™ i5-13600KF žhavícího sračkometu, který si případně fakt raději kupte na Alze než u CZC.cz diletantů, naprosto nedostatečný, na stranu druhou ale tady píše ajťákovi s 25letou praxí s hardwarem, byť posledních 5 let nepraktikujícího, o opomenutí sundání ochranné fólie nebo aplikaci teplovodivé pasty. Není nejmenší pochyb o tom, že toto už je ryzí trolling. A vyčítat vysoké napětí v defaultu? Bez komentáře.
Jestli máte IQ 70, 140, nebo 210 je jedno, ale gratuluji vám, že máte tolik volného času. Koukněte na pár videí o chlazení. Přímo pro vás bude asi nejlepší např. Optimum Tech z YouTube.
Člověk s IQ 140 nebo 210 by inteligenci člověka s IQ 140-210 a IQ 70 takto (že je to jedno) nesrovnával. Nenapsal by, že je to jedno. Člověk s IQ 70 ale už samozřejmě ano. Co je pánovi do mého volného času, mu nepřísluší v tomto kontextu hodnotit nehledě na to, že podle sebe soudí mě. Stejnou otázku bych totiž mohl GEEKovi položit já – gratuluji mu k tolika volnému času, jenž věnuje psaní mi takových stupidit. Pokud tedy se nejedná o anonymizovaného zaměstnance CZC.cz vydávajícího se za, protože je evidentně poněkud slabomyslnější, tak aby to nespadalo přímo na CZC.cz, jako obyčejného, byť ověřeného GEEKa, což osobně si myslím, že na reputaci internetového obchodu, který de-facto CZC ověřeně reprezentuje, by také příliš nepřidalo. Nicméně proti gustu…
Kolika lidem jsem poradil zhruba vím dle počtu příspěvků. Neradím jen tady. Jak si můžete být tak jistý svým lživým tvrzením?
Kvalitu poradenství zřejmě GEEK hodnotí podle počtu jeho příspěvků. Parafrází kamaráda, se kterým jsem téma konzultoval: „To jsem přesně čekal, kdy přijde s počtem příspěvků a tím hodnotit kvalitu svého poradenství.”
Pokud něco kritizujete, tak prosím čtěte vše. Nemám sice zálohu, ale odkaz je tam od začátku:
https://pcpartpicker.com/b/7mdmP6
Toto je vzhledem k jeho ignoraci mnou psaného textu a mluveného slova obzvlášť vtipné…
// Když se zde někdo ptá jak jezdit rychle s traktorem po dálnici, tak mu neradíme jak traktor upravit, ale radíme, že je vhodné zvolit jiný typ vozidla. Stejně tak vám každý znalý člověk poradí AiO místo vzduchu. Nasdílejte nám prosím případně odkaz na místo kde vám byl váš dotaz zodpovězen lépe.
No tak toto přirovnání je vůbec pořádně debilní. Má odpověď na toto může znít asi jako: „Sedí bagr na stromě a plete kakao.”
|
Pravidla pro vkládání příspěvků a recenzí na webu CZC.cz
Diskuze slouží k výměně názorů na diskutované téma.
Příspěvky vyjadřují výhradně názory a stanoviska jejich autorů a CZC.cz nemůže ovlivnit jejich obsah ani za ně nenese odpovědnost, vyhrazuje si však právo komentáře mazat.
Do diskuze může přispívat každý registrovaný návštěvník, jehož příspěvky nejsou v rozporu s níže stanovenými pravidly.
Diskutující nesmí zveřejňovat příspěvky, které jakýmkoliv způsobem porušují zákony ČR nebo propagují činnosti, které jsou v rozporu s platnou legislativou ČR nebo dobrými mravy.
Diskutující nesmí žádným způsobem vyhrožovat ani jinak zastrašovat ostatní účastníky diskuze či skupiny účastníků.
Příspěvky nesmí vyjadřovat národnostní, rasovou, náboženskou ani jinou nesnášenlivost.
Diskutující jsou povinni se vyjadřovat bez vulgarismů a vyvarovat se jakýmkoliv urážkám, zesměšňování či pomluvám ostatních diskutujících.
Do komentářů je zakázáno vkládat reklamu, spam, nabídky na prodej použitého zboží a jakýkoliv komerční obsah nesouvisející s předmětem diskuze.
Do komentářů není dovoleno vkládat odkazy na konkurenční společnosti ani odkazy na stránky s obsahem, který přímo nesouvisí s předmětem diskuze.
Diskutující musí respektovat soukromí ostatních účastníků diskuze, je proto zakázáno zveřejňovat citlivé a soukromé údaje jiných osob (např. adresy jejich bydliště, telefonní čísla apod.).
Rovněž je zakázáno opakovaně vkládat příspěvky s totožným obsahem.
Pokud diskutující opakovaně porušuje výše stanovená pravidla, vyhrazuje si CZC.cz právo uživateli na neomezenou dobu zakázat přispívání do diskuzí.
Společnost CZC.cz je oprávněna výše uvedená pravidla měnit, přičemž jakékoliv změny jsou závazné od okamžiku jejich zveřejnění.
Platnost: od 28. 4. 2016
Jak můžeme vidět, ověřený CZC.cz GEEK opakovaně porušil pravidlo týkající se zesměšňování, což lze charakterizovat jako urážku. Samozřejmě nelze neočekávat reakci, že jsem si já přeci začal. No jo, jenže já jsem uživatel, zatímco ověřěný GEEK je autorizovaným zastupitelem prodejce CZC.cz co by zároveň autora pravidel diskuzí, takže ten by si to tuplem v rámci reprezentace obchodu neměl dovolit. Tak pokrytectví a dvojí metry ve společnosti asi už nikoho nemohou překvapit.
Dotaz CZC.cz na relevanci a adekvátnost ověřených GEEKů
Článek si u nás vydáváme hned, na jeho vydání ověřené GEEKy ani přímo CZC.cz samotný ale hned neupozorníme. Zprvu jsem článek vůbec psát nechtěl, poslední odpověď ověřeného GEEKa mi ale neumožnila se o svoji zkušenost v recenzi komunikace autorizovaných zastupujících odborníků internetového obchodu nepodělit. Nejprve ještě napíši do CZC.cz odkaz s dotazem, zda jim reprezentace jejich GEEKů připadá v pořádku, zda se s ní ztotožňují a souhlasí s ní. Především jsem zvědavý na to, zda mi na základě špatné rady vezme CZC.cz tu parodii na chladič SilentiumPC Fera 5 zpět, nebo ne. O odpověď si nakonec tento článek aktualizujeme a z toho uděláme patřičný závěr s rozhodnutím, zda chceme, nebo nechceme pro své budoucí nákupy volit právě CZC.cz, anebo raději nezvolit prodejce jiného.
Relevance a adekvátnost reakcí CZC.cz ověřených GEEKů
Vážený prodejce,
rád bych se Vás tímto dotázal, zda odpovědi Vašich CZC.cz ověřených GEEKů na mé dotazy / podnět považujete za relevantní, adekvátní a obecně se s nimi jako prodejce oficiálně ztotožňujete a pokud ne, zda byste odpověděli jinak a případně jak. V souvislosti s diskuzí, na kterou přikládám odkaz, bych se Vás rád zeptal, zda mi chladič SilentiumPC Fera 5 zakoupený přes známého na IČO vezmete bez „pokut“ zpět a nabídnete místo něj chladič jiný, který si ještě zvolím, anebo který mi případně odborně pro můj konkrétní případ doporučíte. V podstatě se můžete řídit mnou položeným prvotním dotazem.
Odkaz na diskuzi zde: https://www.czc.cz/noctua-nh-u9s-chromax-black/303449/produkt/7upabgme50j7abm2tm5c9305o8/diskuse
Děkuji za Vaši odpověď.
S pozdravem
Martin Mojmír Böhm
Recenze CZC.cz na Zboží.cz
Nu a pokud se podíváme na třeba takové recenze CZC.cz na Zboží.cz za poslední dobu, tak asi bude každému vše jasné. Mě napadlo se podívat až při dopisování článku. Nečekal jsem, že to bude až tak špatné. Budí to ve mně otázku, co se stalo? Patrně polské vedení se stalo. CZC nestálo za moc už před 20 lety. Tohle je ale fakt síla. Tady bych to viděl snad už asi jen na nasypání soli na ohanbí a zavření krámu, neboť tento obchod a jeho zaměstnanci si evidentně nic jiného nezaslouží. Recenze Mall.cz jakožto stejný provozovatel CZC.cz to samé. Jak je možné, že tam ještě nikdo neudělal šťáru? Kde jsou hromadné žaloby? Odpovědí je klasická česká povaha. Nikde.
Odpověď CZC.cz na podaný dotaz (aktualizace 05.02.2023, 18:00)
Dobrý den pane Böhme,
chtěli bychom ověřit možnost vrácení zboží. Bylo by možné nám zaslat číslo objednávky či faktury, které by se Váš podnět týkal, prosím?
Děkujeme za doplnění.
S přáním hezkého dne
Eva Rampová
Zákaznické centrum
obchod@czc.cz
CZC.cz s.r.o.
Budova GEN, recepce 3.patro
U garáží 1611/1, 170 00 Praha 7
Vzhledem k tomu, že CZC.cz na dotaz s jasným kontextem vůbec nereaguje, přičemž ví, že bylo zboží zakoupeno na IČO, vzniká u mne důvodné podezření ze snahy pouze zjistit kupujícího. Rozhodl jsem se proto kvůli osmi stům korunám kupující firmu neprozradit a Feru 5 „odepsat”. Za sebe mám s CZC.cz vše tímto vyřešeno.
Pro doplnění čtenáři neIČaři – ověřování možnosti vrácení zboží je v případě koupě na IČO zbytečné, neboť zde 14denní lhůta na vrácení zboží není.
Pokračování GEEKů beze mě (aktualizace 06.02.2023, 14:00)
Jak je vidno, ověření GEEKové s urážkami za tichého souhlasu CZC.cz pokračují i beze mě. Nic nepotřebují vysvětlovat, všemu rozumí dokonale. Nadešel po víkendu čas tuto záležitost opustit a věnovat se opět něčemu jinému. V závěru snad si už jen přiložíme zálohu aktuálního stavu diskuze [2] a rozběhlou diskuzi na našem fóru, kdyby snad si chtěl ještě někdo popovídat i u nás. Ne že by to bylo nějak důležité, ale tak lidé mají konfrontace a podobné věci rádi, tak proč ne.
Tak ještě jeden e-mail od CZC.cz (aktualizace 06.02.2023, 14:39)
Dobrý den,
reagujeme na Váš komentář:
Naprostá ignorace požadavku, jen snaha o zjištění kupujícího.
Pro ověření dotazu prosíme o zaslání čísla objednávky nebo faktury.
Děkujeme za spolupráci.
S přáním hezkého dne
Tomáš Sojka
Zákaznické centrum
obchod@czc.cz
CZC.cz s.r.o.
Budova GEN, recepce 3.patro
U garáží 1611/1, 170 00 Praha 7
To už si ponecháme bez komentáře. Autentické zálohy e-mailů případně ZDE.
Diskuze z CZC.cz „záhadně” zmizela (aktualizace 09.02.2023, 07:40)
A je vymalováno. Diskuze včera večer z CZC.cz záhadně zmizela. Na původních odkazech již nic není. Ještě že máme ty zálohy. Podrobnosti ZDE.
Diskuze z CZC.cz „záhadně” zmizela (aktualizace 09.02.2023, 22:50)
Špatný Silentium PC Fera 5 vyměněn za ARCTIC Freezer 34 eSports DUO a teploty v max. zátěži hned klesly o 20°C. Poučení pro CZC.cz GEEKy? Spíše ne.
Naše diskuze a podpora
Máte dotaz? Položit jej můžete v diskuzi ZDE, kde se Vám můžeme věnovat. Nutné je při diskuzi dodržovat místní (N)etiketu. Naše prohlášení o odpovědnosti najdete ZDE. Pokud souzníte s naší prací, budeme rádi, když nás podpoříte; informace o možnostech najdete v pravém boxu hlavní stránky webu.
|
(Ne)líbí se Vám článek?
„Zkorumpujte” nás! Pošlete na některý z našich bankovních účtů s variabilním symbolem „29955” a zprávou pro příjemce „DAR DDCZ 29955” rovných 99.000 Kč a my tento článek odstraníme, eventuálně pošlete korun jeden milion, načež z webu nenávratně odstraníme články k dotyčnému subjektu všechny, přičemž se tomuto znovu již nebudeme věnovat. Z něčeho fungovat musíme a proto není nic, na čem by se nedalo domluvit… Nebojte se, umíme držet tajemství, nikomu o Vašem případném „kurumpujícím” příspěvku neřekneme. Ostatně tak to přeci ve světě chodí, k tomu jste byli vychováni, to je princip kapitalismu. Nebo ne?
|