YouTube vyhlašuje válku politicky nekorektním názorům či faktům aneb svoboda slova je perzekuována?
YouTube vyhlašuje válku politicky nekorektním názorům či faktům tím, že trestá všechny, kdož se projeví jinak, než jak uzná za vhodné, že by se mělo projevovat. Jak? Demonetarizací obsahu.
Ona nová pravidla v komunitě YouTube vyvolala docela poprask, neboť jsou neuvěřitelně restriktivní.
YouTube si nyní ponechává právo demonetarizovat jakýkoliv obsah, který je „kontroverzní nebo citlivý k nějakým tématům nebo událostem, včetně témat spojených s válkou, politickými konflikty, přírodními katastrofami a tragédiemi, i když se grafické zobrazení neuvádí“.
„Nepatřičné vyjadřování včetně obtěžování, rouhání nebo vulgárních výrazů“ je také demonetarizováno.
Nová politika YouTube tak YouTubery odrazuje od diskuzí o politicky nekorektních tématech nebo od vyjadřování kontroverzních názorů, jelikož vědí, že za to budou potrestáni. Mnozí YouTubeři mají ze svých kanálů živobytí a tudíž budou nyní našlapovat po špičkách, aby se vyhnuli srážce s novými dusivými předpisy této společnosti.
Tato nová politika nese určité rozpoznávací markanty „systému skórování sociálním kreditem“ zavedeného diktátorskou čínskou vládou, v němž jsou uživatelé internetu soukromými společnostmi a jejich druhy trestáni za vyjadřování nepopulárních názorů na sociálních médiích.
Tento krok je patrně primárně konstruován k tomu, aby YouTubery odstrašil od výroby politického obsahu proti establishmentu, ale prominentní YouTubeři již referují, že videa o všem, počínaje roztoky na akné a typy na boj proti depresi konče, jsou už demonetarizována, protože nejsou „přívětivá k inzerentům“.
„Ty kanály, které se cítí jako zranitelné těmito novými inzertními pravidly, vypadají, že jsou nové kanály referující o citlivých tématech z reálného světa,“ hlásí Kotaku. Prominentní YouTuber Philip DeFranco na tuto kontroverzi odpověděl slibem: „<>Nebudu se cenzurovat“ i přes skutečnost, že tucty jeho videí již byly demonetarizovány.
Googlem vlastněný YouTube je samozřejmě soukromá společnost, jež si může zavést taková pravidla, jaká se jí zlíbí, ovšem s příchodem takovýchto korporací, co se stávají tak veliké (v některých případech daleko mocnější než samotné země), a navíc k tomu trvajících na tom, že se k nim má přistupovat jako k veřejné infrastruktuře, je takovýto krok především dýkou v zádech zejména těm tvůrcům obsahů, kteří tuto platformu pomohli vybudovat.
Jak už varoval MattDrudge, když se objevil v Show Alexe Jones před skoro rokem, tvůrci, kterým se tak povede svým obsahem zavalit ghetta sociálních médií, z toho nakonec vždy vyjdou vítězně.
„Nechápu, proč se chovají tak úspěšně v tom, že všechny strkají do těchto ghett; všechny ty Facebooky, Twittery, Instagramy,“ řekl Drudge Jonesovi. „Jsou to ghetta, je to korporátní, žerou vám energii a nic za to nedostáváte.“
Video níže shrnuje dopad, jaká ta nová pravidla na YouTube budou mít, pokud nebudou zrušena.
Quickie: Don’t Breathe (Advertiser-Friendly)
Použité zdrojeText: AC24.cz |
---|